Soused (2021) - to byla jízda! ...80%

21.02.2022

Bylo to jako na horské dráze :-D

Parádní konverzačka....mrazivá i zábavná. (A já mám konverzačky túúúze ráda.)

Na začátku mě film strašně rozčiloval. Tak jakoby namyšleně jsem nechápala hlavního hrdinu, že se nechává tak "lacině" vmanipulovat do nepříjemných koverzací. Ovšem ve chvíli, kdy jsem pochopila, že tento "hrdina" (možná spíše antihrdina) tomu stejně nemohl nikdy uniknout, film mě totálně zarazil do židle a vtáhnul.

V úvodu nám uvaděč (už si nevzpomínám odkud citoval) film popisoval takto: "východní a západní Berlín se sejdou na pivu v hodpodě". Určitě na tom něco je a je to i zajímavý a poutavý abstrakt. Na druhou stranu, pokud bychom hlavní hrdiny měli chápat jako typické představitele těchto dvou světů (tedy Daniela jako typického předsatvitele západního Berlína a Bruna jako typického východoberlíňana), potom by to byl popis trochu nespravedlivý. A mohli bychom ho kritizovat podobně, jako Bruno ve filmu kritizuje karikaturní vykreslování příslušníků Stasi.

V jedné recenzi na ČSFD Nellaron píše, že mu film připomínal Tarantina. Částečně souhlasím - vzhledem k tomu, že je to konverzačka odehrávající se celá v jednom "lokále" - ale zase ne moc... U Tarantina Vás konverzačky totiž sice baví, ale i ty nejhroznější věci (usekávání hlav či různé úchylárny) Vám Tarantino podá s takovou lehkostí a nádechem jakési nereálnosti, že Vás dané scény nakonec tolik neotřesou. Tady naopak s postavami prožíváte i sebemenší banality (například hrůzu z toho, že Vám někdo nutí jíst sulc).

Marigold na ČSFD píše: "Tenhle "hospodský western", kde se utká západní star a zemitý východní týpek, má potenciálně spoustu vrstev (vztah west a ost, gentrifikace, povrchní glamour, samota), ale..." a pokračuje dosti kriticky. Já jsem smířlivější a to ale... si nechám od cesty.


Nejlepší postava: paní barmanka

Nejlepší scéna: jízda soukromým výtahem z luxusního (v podstatě proskleného) bytu do "vybydleného" přízemí





Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky