Severní proud (2022) "hledačů odpadků"...75%

23.03.2022

Steffen Krones je velký sympaťák, což filmu hodně "prospívá" (vzhledem k tomu, že je tvůrce filmu i hlavní protagonista). Bylo to trochu jako kříženina dokumentu o přírodě a epizody z Bořičů mýtů. Dokument jsem viděla letos na festivalu Jeden svět ve všední den od 21:00. Už když jsem si četla medailonek (cituji: Úchvatné záběry z monumentální norské přírody...), měla jsem obavu, že nebylo nejmoudřejší zařadit tento typ filmu tak pozdě. V první části filmu jsem sice byla trochu vyvedena z omylu - byly tam celkem vtipné scény, které diváka probraly a pomáhaly mu nadchnout se pro misi hlavních představitelů - a sice vypouštění bójek s GPS lokátorem a sledování jejich cesty z Německa až do polárních oblastí Arktidy - s tím, že pokaždé, když se bójky někde na nějaký čas "zasekly", vždy se tam nalezly ohromné skládky plastového odpadu.

Jakkoli hrozné či šokující to je, tento problém už samozřejmě všichni nějakým způsobem vnímáme, takže nešlo o to, že by se člověk dozvěděl něco významně nového. Ale to problému neubírá na naléhavosti a bylo to podáno zajímavě. Jen bych to trochu zkrátila...občas jsem měla pocit, že budu muset do sousedky v kině šťouchnout, aby neusnula. Moji pozornost si film sice udržel po celou dobu, ale ke konci už to bylo na hraně. Jako filmový zážitek bych film asi ohodnotila trochu hůř, ale kvůli naléhavosti tématu 75%.

SEKCE: Jeden svět 2022

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky