Rumunská magnetická rezonance (2022)...90%

17.01.2023

Skvělé! Zpočátku mi to hodně připomínalo slovenské Budiž světlo, méně už potom Pamfír (i když podle mě je R.M.N nesrovnatelně lepší než ukrajinský snímek). Kritická magnetická rezonance (nejen) rumunské společnosti (podobně jako Radu v barbarech) bez problému udrží divákovu pozornost...90%

Jediné, co mě mrzí je, že jsem občas (možná i zbytečně) zapochybovala o ději (vrcholná "diskuse" v kulturáku bez překřikování, bezproblémové stopování z Německa do Rumunska v zimě jen ve svetru, pracovníci ze Srí Lanky, kterým se vyplatí pracovat za minimální mzdu někde v podkarpatské dědině), ale v zásadě to asi není tak nereálné...naopak mnohdy i důvěrně známé (od xenofobie po stopování).

Spoiler - od začátku bylo jasné, že se s "chlapcovou vidinou" (oběšencem) ještě potkáme. Takže když se ztratil jeden z trojice cizinců, měla jsem strach, že půjde o něho...A tak vlastně po určité "úlevě" (že šlo "jen" o nemocného staříka), mi ovšem Mungiu naservíroval podivně tajuplný závěr, ze kterého jsem ještě teď zmatená. Vůbec si nejsem jistá, co se to tam dělo. Co v posledních minutách hlavního hrdinu vedlo k tak vyhrocenému chování (jestli jen smutek a žárlivost...? slyšela jsem i názor, že ho Csilla udala jako jednoho z těch tří útočníků...ale to už mi připadá překombinované). Závěr bych asi potřebovala vidět znovu, ale i tak nejspíš zůstane záhadou....

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky