Paříž, 13. obvod (2021)...70%

07.03.2022

"Za humny" nám aktuálně zuří válka na Ukrajině a tak se teď (z této perspektivy) může jakékoli vztahové drama, tedy i film Paříž, 13. obvod, zdát jako banální. To byla taky moje první myšlenka po odchodu z kina. Když jsem se nad tím ale zamyslela a začala se více rozpomínat na ty drobnější vztahy, které byly ve filmu jakoby mimochodem, vůbec se mi už nezdály tak banální - např. Émiliin vztah s matkou nebo babičkou, Nořiny "lapálie" se sociálními sítěmi a školním (univerzitním) kolektivem apod.

Vyobrazení mladé generace a jakéhosi "hledání" se mi líbilo. I když jsem do teď třicátníky (tedy mé vrstevníky) už nevnímala jako mladou generaci. Některé scény mi byly i dosti povědomé z vlastního života. Vzpomínám si, jak jsme zažívali podobné vztahové i životní zvraty, ale asi o deset let dříve než protagonisté ve filmu. Tak mě napadá, jestli bych teď žila podobně, kdybych byla Single...?

Nemohu se rozhodnout, jestli mi náhodnou nevadil konec. Byl to jakoby "šťastný konec", ale úplně mi to v první chvíli nesedlo (zavánělo to červenou knihovnou). Ale vlastně proč ne, vztahy mají zvláštní dynamiku a asi se mohou vyvinout i tak, jako to měli Émilie a Camille...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky