Kdo si myslíš, že jsi/jsem (2019)...80%

17.04.2022

Kdyby se film jmenoval Kdo si myslíš, že jsi...byl by to překvapivě trefný název.

Ne, že by mě film přímo dostal, to rozhodně ne. Naopak jsem chvílemi dost trpěla - například (POZOR SPOILER) ta sebevražda - to mi přišlo strašně nerealistické (Alex jistě už pár rozchodů zažil, navíc se s Clarou ani neviděl, a hlavně to nebyl žádný naiva - viz to, jak Claire na začátku za Luda odpálkoval), takže se mi na konci ulevilo, když film získal mnohem realističtější obrysy....Konec byl celkově moc dobrý - vše do sebe tak nějak krásně "zapadlo" a mě se začalo líbit, jak si se mnou film hrál - v různých částech jsem cítila různé typy znechucení...

Z diskuze po filmu vyplynulo, že jsme ve filmu viděli podobné věci (třeba, že se mužům a ženám neměří stejným metrem), ale z jiných úhlů pohledu. A za mě (možná překvapivě) tentokrát nemůžu říci, že by se nadržovalo mužům - představíme-li si to totiž naopak - a sice, že by si postarší muž vytvořil falešný účet na fb a tak oklamával nějakou mladou dívku - myslím, že bychom pak s kritikou takového chování byli mnohem mnohem přísnější, než jak je tomu s kritikou hlavní hrdinky, která (podle recenzí) vyvolává spíše soucit...

Můj manžel naopak viděl ve filmu spíše to nadržování mužům. Například že se na Claire koukali přátelé zvláštně, když naznačovala, že si našla "zajíčka". Přestože ji manžel vyměnil za mladší, což nikoho (tedy ani nás diváky) nezaskočilo. Asi je fakt, že nevím, jestli by nám to přišlo stejně uvěřitelné, kdyby to bylo naopak (tedy o muži, kterému utekla žena s mladičkým synovcem). Podobně když Claire plakala na psychoterapii, že jí nevadí umřít, ale že nechce být osamělá...říkala jsem si: "holka, to ale musíš lovit v jiných vodách a nemyslet si na tak nereálné vztahy." V těchto mých slovech viděl můj manžel také jakousi diskriminaci (že její muž si na mladší myslet může a, podle mých slov, ona ne). No ačkoli s tím částečně souhlasím a možná cítím trochu i ten soucit či pochopení, setřást to primární "znechucení" se mi zcela nepodařilo...80%

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky