Pozdrawiam wszystkich do Czech z Polski

06.06.2019

Letos jsem se vydala "učit" do Gdaňsku. Nebyl to čistě náhodný výběr, ale chtěla jsem navštívit svou kamarádku Alex, se kterou jsem byla kdysi (před 8 lety) na erasmu v Belgii.
Zatím si to tu užívám, i když kdybych tu neměla Alex, asi by byl dojem trochu jiný.

Mám štěstí, že jsem přijela zrovna v období oslav výročí Solidarity (viz fotky) - takže jsou všude různé akce, přes víkend zdarma MHD, otevřená muzea nebo dokonce workshopy vaření čečenských pirohů.

Jinak klasika: první noc jsem vůbec nespala, protože jsem tu bojovala s hlučným větrákem a pojistkami (budu vyprávět). A ještě se mi nepodařilo zaplatit ubytování (pokaždé když se o to s paní domácí pokusíme, buďto mi ta její mašinka napíše, že mám špatný pin (což nemám) a nebo to pin vezme, ale na konci to vypíše nějakou chybu). A když jsem zkusila bankomat, tak po mě chtěl poplatky za převod měny (což jsem teda ještě v zahraničí nezažila). No myslím, že už se tu trochu bojí, že jim uteču bez placení. A v bufetu na univerzitě si mě pojmenovali: paní z česka, co nejí maso:-).

Na univerzitě umí všichni dobře angicky, takže žádný problém, což se ale nedá říci o jakémkoli jiném místě (nejraději by tu se mnou mluvili rusky, ale nakonec berou zavděk i češtinou). Výuka byla vtipná, studenti se trochu styděli mluvit anglicky, ale jinak pro mne bude návrat k našim studentům velmi těžký. Mám tu přímo studenty matematiky, takže jsem to čekala, ale i tak je překvapující, když všichni všechno hned pochopí, ptají se vyloženě k věci a otázka, zda už můžu smazat tabuli, jim připadá vyloženě směšná (vzhledem k tomu, že jsou zvyklí na mnohem rychlejší tempo).

Alex je super, vůbec není poznat, že jsme se tolik let neviděli, akorát mi často musí některé naše zážitky z Belgie a Francie připomínat, protože já si už pamatuji pramálo...Ale možná ten Alzheimer nakonec nebude tak špatný, člověk jakoby to zažíval znovu...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky