Bože, jak já miluju Star Trek ...80%

17.02.2022

Zase jsem po dlouhé době viděla díl, kde Picard obhajuje Data "před soudem". Je to taková filozofická symfonie. Z různých úhlů se zde snaží definovat lidství. A já to prostě zbožňuji.

U Star Treku obecně mě strašně baví sledovat vývoj kostýmů a kulis - ne pro ty kostýmy samotné, ale pro ten vývoj - ty krátké sukýnky v původním seriálu (odpovídající tehdejším ideálům krásy), podpatky (např. u Sedmé z devíti) opět odpovídající ideálům a představám doby vzniku v kontrastu s obuví v novějších verzích Star Treku (např. v Discovery, kde již ženy nosí pohodlnou obuv).

Nedávno jsem četla (myslím, že to bylo v Dalajlámově kočce) o experimentu, kdy učastníci měli za úkol nakreslit, jak si představují svět za 50 let. Po uplynutí této doby se na obrázky podívali a výzkum ukázal zajímavou věc. Na obrázcích byla například létající auta, ale další změny (jako například změna oblékání, rolí, rasová diverzita) zůstali na obrázcích odpovídající době vzniku obrázků. Je totiž opravdu těžké (až nemožné) uvědomit si, jak komplexní proměnou v čase jako společnost i jednotlivci procházíme.

Každopádně vykreslení budoucnosti (ať už více či méně úspěšné) ve Star Treku (seriálu) mě i po letech baví, nejvíce asi klasika - Nová generace. Ráda si ho pouštím na usnutí před spaním... Naopak samostatné filmy, kde povětšinou převládá akce nad "filozofickou symfonií" pro mne nejsou.

SEKCE: PŘED SPANÍM.... 80%




Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky